Ratsastuskoulu

Ratsastuskoulun hevosia laitumella
Vuokatin ratsastuskoulu talvella
Näkymä Vuokatin ratsastuskoululta Vuokatin laskettelurinteille

Vuokatin ratsastuskoulu on perustettu vuonna 1992. Vuokatin Ratsastuskoulu sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella, Sotkamon ja Vuokatin taajamien välimaastossa. Tallin pihasta näet upeat Vuokatin laskettelurinteet.  Viihtyisässä, valoisassa ja tilavassa tallissamme on karsinapaikkoja 25 hevoselle. 22x60m maneesi sekä 25x65 ulkokenttä luovat hyvät puitteet harrastaa laadukkaasti ympäri vuoden. Tallin yläkerrassa on lämmin katsomo/taukotila, jossa voi seurata ratsastustunteja ja seurustella ystävien kanssa.

Vierailevina valmentajina Vuokatin ratsastuskoululla käyvät mm. Kristiina "Krisse" Purdy (este ja koulu), Arto-Pekka "Artsi" Heino (koulu), Salla Salkola (koulu), Tarja "Tanta" Patrikainen (koulu), Antti Jauhiainen (este). Tallilla toimivat myös toiminta- ja ratsastusterapia Hanna Huttunen sekä fysio-ja ratsastusterapia Sanna Mattila-Rautiainen.

Me vastaamme opetuksesta

Nyt esittäytyvät ratsastuksenopettajat ja -ohjaajat sekä muu tallin henkilökunta

Alla esittäytyy koulutettu henkilökuntamme. Ratsastuksen opetuksesta vastaava henkilökunta valmentautuu ja kilpailee sekä este- että kouluratsastuksessa.

Kuva: Riikka Härkin

"Olen Henna Pakkanen ja koulutukseltani Master ratsastuksenopettaja (Ypäjä 2022).  Hevosalan yrittäjätaustaa minulla on vuodesta 2006 asti. Olen myös työskennellyt alan oppilaitoksissa ratsastuksenopettajana. Vuokatin ratsastuskoulun ostin syksyllä 2018. Valmentaudun itse aktiivisesti ja minulla on tällä hetkellä kolme treenihevosta, joista yksi, Perukan Mohikaani, on yllä kuvassa."

Kuva: Laura Niemi/Laura. N Photography

"Olen Nea Leppänen, syntynyt vuonna 1996 ja kotoisin Ylöjärveltä, josta olen muutaman mutkan kautta päätynyt tänne Sotkamoon. Olen harrastanut ratsastusta pienestä pitäen eri ratsastuskouluilla sekä ravureita liikuttaen. Säännölliseksi ja tavoitteelliseksi harrastus muuttui vasta, kun pääsin ratsastuksenohjaajakouluun Pudasjärvelle. Sieltä valmistuin vuonna 2019. Tällä hetkellä minulla on yksi oma hevonen, Tapsa (kuvassa yläpuolella Kike), jonka kanssa on tarkoitus kilpailla sekä esteillä että kouluratsastuksen parissa."

Miksi Vuokatin ratsastuskoulu?

Asiakkaat vastaavat

Asiakas 1

"Ammattitaitoinen opetus ja osaavat tuntihevoset. Mahdollisuus harrastaa monipuolisesti ja tallin ilmapiiri on lämmin."

Asiakas 2

"Tykkään käydä Vuokatin ratsastuskoululla, koska siellä on hyvä tallihenki ja ammattilaiset työntekijöinä. Hevosista pidetään hyvää huolta ja puitteet harrastamiselle on viimeisen päälle!"